Support, Monitorering och Service Management
Flexibel support för att hålla dina affärssystem i schack – 24/7, 365 dagar om året
Håll igång er IT
Lita på en enda kontaktpunkt för allt supportrelaterat
Få en partner som kan hantera alla era supportärende oavsett leverantör - dygnet runt, alla dagar i veckan.
Minimera verksamhetens påverkan
Få direkt lokal tillgång till reservdelar, vilket minskar negativa effekter på verksamheten till följd av en incident.
Få tillgång till egen tjänsteportal
Via vår tjänsteportal rapporterar ni snabbt incidenter och kan ställa frågor och följa ärendens framsteg.
Lös incidenter innan de inträffar
Förebygg incidenter genom att identifiera potentiella risker proaktivt och hitta lösningar på dem innan de uppstår.
Minska utgifterna
Minska kostnaderna genom att eliminera behovet av support dygnet runt från ert IT-team.
Minska personalbristen
Lämna över det operativa ansvaret och avlasta ert IT-team och frigör tid för dem att fokusera på viktigare uppgifter.
Why Varför?
Dagens IT-miljöer är mycket komplexa och det har en stor påverkan på hur de övervakas och hanteras – och vilket stöd som behövs när något går fel.
Som kund hos Proact får ni tillgång till vår 30-åriga erfarenhet av att hjälpa våra kunder att säkra affärskritisk data. Våra specialister hanterar och löser incidenter inom en överenskommen SLA. Ni får även tillgång till våra reservdelslager över hela Europa för snabbare leverans.
Med våra övervakningstjänster kan ni lägga till ytterligare ett lager av intelligent och proaktiv övervakning som ger varningar om potentiella incidenter eller problem i miljön.
Om ni vill kan vi även ta över den fullständiga hanteringen av er infrastruktur som en hanterad tjänst – så att ni kan omfördela era resurser till projekt som skapar affärsvärde. Med Proact som en enda kontaktpunkt kan ni vara säkra på att ni får det stöd ni behöver, och när ni behöver det.
- Lita på att en enda partner tar ägarskapet för incidenten istället för att behöva kontakta flera olika leverantörer.
- Få trygghet med förstklassig support på svenska
- Minska nedtiden och öka produktiviteten genom snabbare incidenthantering.
- Få tillgång till den senaste tekniken och de mest avancerade verktygen i branschen.
- Öka säkerheten med regelbundna patchar, uppdateringar och proaktiva säkerhetsåtgärder.
- Fokusera på affärsrelevanta projekt genom att outsourca infrastrukturen och dess förnyelse till oss.
Vi finns här för att hjälpa er dygnet runt, året om. Vi erbjuder våra prisbelönta Premium Support, smarta övervakningstjänster och fullständiga Service Management-alternativ för att säkerställa att ni får den bästa möjliga supporten.
Genom vår SPoc (Single Point of Contact) får ni snabbt tillgång till specialiserade experter för att lösa incidenter dygnet runt, samtidigt som vi samordnar med flera leverantörer för att minimera påverkan på er verksamhet. Vi tar ansvar för problemet och arbetar tillsammans med ert team för att säkerställa en lösning.
Uppgradera till Proacts Premium support med övervakning och frigör ännu mer tid att fokusera på ditt företag. Våra experter övervakar er miljö, ger varningar och koordinerar felhantering för högprioriterade varningar.
Spara tid och ansträngning med Service Management, där vi hanterar patchar, uppgraderingar, ändringar, distribution, kompetensbrist, releasehantering och analys – allt i en “as a Service”-modell kopplad till ett SLA.
Vid stora förändringar och komplicerade ärenden lutar vi oss tungt mot Proact. Deras support och specialister gör ett väldigt bra jobb för oss. Det handlar också om kunskapsöverföring, så att vi själva lär oss när Proact är här.”
Pekka Purontaka, Service Manager Datacenter, AFA Försäkring