Proact är ett internationellt företag som finns i 15 länder med olika lagar, kultur, värderingar och traditioner. Var vi än finns är vi medvetna om och respekterar det allmännas intresse av effekterna av vår affärsverksamhet, vilket ställer höga krav på vårt dagliga arbete.. Samtidigt som vi strävar efter att leva upp till vår långsiktiga strategi för lönsam tillväxt är vi också bundna till att bidra till hållbar utveckling genom att uppfylla vårt sociala och miljömässiga ansvar och att driva affärsverksamheten på ett etiskt riktigt sätt. Detta betyder att hållbarhet och affärsetik är integrerade delar av våra affärsplaner och beslutsprocesser.
Proacts Uppförandekod är den gemensamma plattformen för Proacts sätt att göra affärer och skall vägleda alla anställa inom Proactkoncernen i deras dagliga arbete.
Uppförandekoden är en samling koder och regler som utgör grunden för Proacts ledningssystem och den kontinuerliga förbättringen av ekonomisk, miljömässig och social utveckling. Här kan du läsa hela dokumentet.
Proact har ett åtagande att öka sitt värde för kunder, anställda, aktieägare och andra intressenter
Klagomål om bristande efterlevnad av denna Uppförandekod skall lämnas till närmaste chef
För att säkerställa kvaliteten på det vi levererar till kund har vi i vår tur tydliga krav och förväntningar på våra leverantörer.
Proacts produkter och tjänster skall marknadsföras och säljas rättvist och ärligt baserat på deras respektive kvalitet, kapacitet, pris, servicegrad och andra tillämpliga parametrar.
Proact ska uppfylla eller överträffa krav och förväntningar från kunder och övriga intressenter och kontinuerligt öka värdet av vårt erbjudande.
Proact strävar alltid efter att utnyttja begränsade resurser effektivt för att förebygga eller minimera skadlig miljöpåverkan
Proact skall erbjuda en säker och hälsosam arbetsmiljö och skall vidtaga rimliga åtgärder för att förebygga olyckor och skador.
Var än Proact bedriver sin verksamhet är goda relationer fundamentalt viktiga för långsiktig framgång.